بهترین روش شستشوی پرده زبرا

پرده زبرا به دلیل داشتن دو لایه محیط خوبی را برای مصرف کننده راهم میسازد. پرده زبرا در بین پرده های تزیینی بیشترین طرفدار را دارد.پرده زبرا که ترکیبی از تور و پارچه است که که این دو لایه موازی توسط نوارهایی از پارچه که در فواصل معین به هم متصل شده اند. پرده زبرا میتواند با تغییر زاویه تیغه ها نور عبوری را بین 10 تا 50 درصد تغییر دهد.همچنین میتوان پرده زبرا را کاملا در قرقره بالا جمع نمود واز نور کامل بهره برد..پرده زبرا

پرده زبرا

پرده زبرا

روش شستشوی پرده زبرا

شستن پرده ها یکی از ارکان اصلی کارهای خانه تکانی می باشد. از آنجا که تنوع پرده ها زیاد بوده و هر کدام جنس و مدل خاص خود را دارند، شستن هرکدام نیز شیوه خاص خود را می طلبد از این رو در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه صحیح شستن پرده های زبرا آشنا کنیم.

برای خانه تکانی پرده های زبرا را چگونه بشوییم؟

ساختار پرده زبرا از تور و پارچه می باشد پس باید حداقل فصلی یکبار به طور کامل شسته شود. این کار از تجمع گرد و خاک و آلودگی در پارچه پرده پیشگیری می کند و مانع ایجاد عوارضی مانند حساسیت می شود.


پرده زبرا

شستشوی پرده زبرا به صورت هفتگی

پرده زبرا را می توان به صورت ایستاده در مکان خود با استفاده از بخار شور یا شامپو فرش غبار روبی کرد.

شستشوی فصلی پرده زبرا

پرده زبرا باید فصلی یا 6 ماه یکبار به طور کامل شسته شود. جهت این کار ابتدا پرده را از پایه های نگه دارنده قاب آزاد کرده و در یک سطح صاف قرار دهید. 

با استفاده از مواد شوینده که در آب حل شده ( ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی ) و به وسیله اسفنج نرم کف مالی شده شستشوی پرده زبرا را انجام دهید. 

سپس با فشار آب کم پرده را آبکشی کرده و آن را از یک مکان صاف آویزان کرده تا کاملا خشک شود و در نهایت پرده را در جای خود قرار دهید.

منبع: مجله نمناک